Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2006

20 χρόνια.....+ 1 ημέρα!

Πέρασαν κιόλας 20 χρόνια και 1 μέρα ........ 13 Σεπτεμβρίου 1986, μια ημερομηνία που θα μείνει βαθιά χαραγμένη στη μνήμη των κατοίκων της Καλαμάτας. Σεισμός μεγέθους 6,0 της κλίμακας Ρίχτερ (για άλλους 6,2 έως και 6,5) έπληξε την πόλη το βράδυ εκείνης της ημέρας με αποτέλεσμα να χαθούν 20 άτομα και να καταστραφεί μεγάλο μέρος της πόλης. Το "ευτύχημα" (αν μπορώ να το πω έτσι) ήταν ότι εκείνη τη στιγμή στο λιμάνι της πόλης γίνονταν τα εγκαίνια του πρώτου δρομολογίου της γραμμής Καλαμάτα - Κρήτη και ήταν ένα μεγάλο γεγονός για την πόλη και πολύς κόσμος ήταν μαζεμένος στο λιμάνι για να γιορτάσει με αποτέλεσμα να μη χαθούν περισσότεροι άνθρωποι. Αυτό που μου έχει μείνει επίσης στο μυαλό είναι μια πολυκατοικία κοντά στο ποτάμι η οποία είχε σχεδόν χωριστεί στα 2. Το αριστερά μισό ήταν σχεδόν ανέπαφο, ενώ το δεξιά είχε πέσει! Πολύ περίεργο πράγμα. Το άλλο κακό μετά το σεισμό ήταν ότι ο χειμώνας ήταν πάρα πολύ κρύος εκείνη τη χρονιά και το Μάρτιο είχα δει το πρώτο μου χιόνι, επομένως φανταστείτε τι είχαν περάσει οι άνθρωποι που έμεναν στις σκηνές ή στα τροχόσπιτα!

Που ήμουν εγώ εκείνο το βράδυ? 5,5 χρονών παιδάκι, ετοιμαζόμουν για την πρώτη μέρα στο δημοτικό, αυτό που θυμάμαι είναι ότι ήμουν σε μια 4όροφη πολυκατοικία στον 4ο όροφο στο μπαλκόνι σε κάτι οικογενειακούς φίλους. Οι γονείς μου και ο αδερφός μου ήταν στο λιμάνι για να γιορτάσουν για το καράβι. Ξαφνικά θυμάμαι να κουνιέται όλη η πολυκατοικία, χωρίς να μπορώ να καταλάβω τι γίνεται και να μας φωνάζει η μητέρα του φιλου μου να με παίρνει από το χέρι και να κατεβαίνουμε κάτω από τις σκάλες. Αφού βγήκαμε κάτω στο δρόμο μετά από λίγο είδα και τον πατέρα μου ο οποίος προφανώς είχε αγωνία τι είχα γίνει, μιας και τότε δεν υπήρχαν κινητά τηλέφωνα για να δει αν είμασταν καλα!!

Τι έγινε από εκεί και πέρα? για αρκετούς μήνες μέναμε στο χωριό 20-25 λεπτά έξω από την Καλαμάτα, μιας και η πολυκατοικία χρειαζόταν επισκευή.
Anyway, τώρα η Καλαμάτα είναι μια πανέμορφη πόλη και δε θυμίζει σε τίποτα την παλιά Καλαμάτα προ σεισμού!

1 μουτζούρωσαν:

Ανώνυμος είπε...

κάποιοι άλλοι μείναμε στο καράβι με το όνομα Μαριάννα.....
Ένας φίλος....